سومین همایش روابط عمومی، اقتصاد، فناوری اطلاعات و توسعه با حمایت اتاق تعاون ایران در اصفهان برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، سومین همایش تخصصی و جامع روابط عمومی نصف جهان با موضوع اقتصاد، فناوری اطلاعات و توسعه با حمایت اتاق تعاون ایران و اتاق تعاون استان اصفهان، در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.
محسن حاج محمدی، دبیر اجرایی این همایش و سرپرست روابط عمومی اتاق تعاون ایران بیان کرد: روابط عمومی باید در قامت نهادی فعال، پویا، استاندارد و کارآمد بتواند با طراحی مهندسی افکار عمومی و بهره گیری از شیوههای نوین ارتباطی و اطلاع رسانی به نیازهای مخاطبان درون و برون سازمانی پاسخ گوید و رضایتمندی حداکثری را در راستای پیشرفت و تعالی سازمان متبوعش به ارمغان آورد.
وی با تاکید بر محور این همایش یادآور شد: رایج ترین، قدیمی ترین، رسمی ترین، اجتماع اقتصادی در جهان، اقتصاد تعاون است. دنیا از برون سپاری به جمع سپاری رسیده است. چون فاصله طبقاتی و ضریب نامناسب جینی باعث شده است که بسیاری از کشورها مثل آمریکا و کشورهای به ظاهر در بلوک سرمایه داری به این نتیجه برسند که برای حفظ پایه های حکومت، خود مردم را در اقتصاد مداخله دهند. برای تحقق و نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی، باید از مردم شروع کرد.
دبیر اجرایی این همایش در ادامه با تاکید بر نقش تعاون در اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: تئوری اقتصاد مقاومتی پس از بروز تنش های اقتصادی در کشور توسط مقام معظم رهبری با هدف کنترل معضلات اقتصادی حاکم بر نظام اقتصادی ایران مطرح و طی دهه های اخیرمورد پیگیری ایشان قرار گرفته است.
وی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان در سال ۹۱ با طرح موضوع اقتصاد تهاجمی و تشریح شیوه های مقاومتی با این شیوه متهاجم، رابطه منطقی و براساس منافع و احترام متقابل با دنیا را به عنوان یکی از حلقه های مفقوده حال حاضر اقتصاد ایران معرفی کردند که برای گذر از آن و کنترل تبعات ناشی از آقتصاد تهاجمی، اجرای سیاست ها و تمهیدات پیش بینی شده در قالب اقتصادی مقاومتی را به مسئولان امر متذکر و همراهی و اهتمام عموم مردم تا تحقق اهداف پیش بینی شده را گوشزد کردند.
حاج محمدی ادامه داد: پایه بسیاری از ناکامیها و نرسیدن به اهداف حتی هدفهای جزئی، دولتی، نفتی و بانکی بودن اقتصاد است. هنوز شبیه کشورهای ثروتمند از لحاظ ذخایر هستیم که از فقر مزمن و سازمان یافتهای رنج می بریم و پایه آن به توزیع غیرعلمی و اصولی منابع نفتی در بخش های غیراولویتدار برمی گردد.
سرپرست روابط عمومی اتاق تعاون ایران در ادامه این همایش با تاکید بر ظرفیت های بخش تعاون در شرایط تحریمی اقتصاد بیان داشت: در شرایط روز اقتصاد ایران که انواع تحریم های اعمالی را شامل کشورمان کرده است، فعالسازی بنگاه های مردم محور یا همان تعاونی، روزنه ورود به بازارهای جهانی با مزیت گذر از سد تحریم های سیاسی و اقتصادی علیه نظام و دولت ایران محسوب می شود.
وی خاطر نشان کرد: بدیهی است به لحاظ نظارتی و کنترلی، بنگاه های تعاونی اصلح ترین نوع بنگاه های اقتصادی هستند که امکان اعمال نظارت های عالیه و حقوقی بر روی آنها و فرآیند فعالیتی آنها وجود دارد.
حاج محمدی اذعان داشت: در این شرایط می توان علم “ارتباطات” را یکی از بنیادی ترین دانش ها و مهمترین عوامل پیشرفت انسان امروزی و شالوده و اساس دیگر علوم قرن، به عنوان بستر مناسبی برای بهره گیری در راستای گسترش تعاملات بنگاه های اقتصادی، رشد و توسعه آن با محوریت عدالت اجتماعی معرفی کرد.
وی با تشریح روابط عمومی توجیه گر، تبیین گر و تحلیل گر اظهار داشت: روابط عمومی تحلیل گر به عنوان پیشران، پیشاپیش امور، رویدادها و روندها حرکت می کند و سازمان و بنگاه های اقتصادی را در راستای هدف غایی هدایت می کند.
وی حضور موثر اتاق تعاون ایران در اتحادیه بین المللی تعاون را یادآور شد و گفت: اتاق تعاون ایران، عضو موثر ICA اتحادیه بین المللی تعاون همچنین در اتحادیه تعاونی آسیا- اقیانوسیه حائز جایگاه و کرسی است و برگزار کننده اجلاس جهانی و منطقه ای بین المللی تعاون در سال ۲۰۱۸ ( آذرماه۹۷) میزبان بیش از ۱۷۰ میهمان خارجی از ۲۵ کشور بود و عملکرد موفقی را در سطح جهانی به ثبت رساند.
غلامرضا قائدیها، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان نیزدر این همایش گفت: در عصری که به عنوان عصر دانایی از آن نام میبریم اقتصاد مبتنی بر دانش است و در پی تغییرات وسیع اقتصادی و اجتماعی موفقیت سازمان ها به کسب منابع مالی و مادی محدود نمی شود، بلکه منوط به دست یابی به سرمایه های نامشهودی است که به کمک آن ها می توان به برتری رقابتی پایدار رسید.
وی افزود: در محیط راهبردی جدید، سازمان هایی پیشرفت خواهند کرد که خود را “سازمانی یادگیرنده” بدانند که هدفش بهبود مداوم سرمایه فکری است، زیرا سازمانی که قادر به افزایش سرمایه فکری خود نباشد، قادر به بقا نیست. لیکن بهرغم اهمیت فزاینده سرمایه فکری به عنوان منبع حیاتی برتری رقابتی سازمان ها، درک محدودی از آن وجود دارد. این در حالی است که مدیریت سرمایه فکری به مدیران سازمان ها اجازه خلق، پرورش، کنترل و حفظ یک منبع مستحکم مزیت رقابتی را می دهد؛ آن چه که به سادگی به تصرف رقبا در نخواهد بود.
قائدیها با اشاره به اینکه روابط عمومی چشم، گوش و زبان هر سازمان است و حیات سازمانی بدون آن دوام ندارد، افزود: حیات سازمانی مستلزم فعالیت مداوم روابط عمومیها است و در صورتی که روابط عمومی در سازمانی موفق عمل کند بی شک آن سازمان زنده، پویا، موفق و اثربخش خواهد بود.
گفتنی است، سومین همایش تخصصی و جامع روابط عمومی نصف جهان با محوریت اقتصاد، فناوری اطلاعات و توسعه با حضور استاندار اصفهان، معاونین و مدیران اجرایی و کارشناسان روابط عمومی استان، خانه ارتباطات اصفهان، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزش شهرداری اصفهان، علی آخوندی مدیر اجرایی اتاق تعاون کرمان، دپارتمان روابط عمومی و ارتباطات اصفهان، با حمایت اتاق تعاون ایران برگزار شد.
https://iccnews.ir/?p=20980