به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، نشست مشترک روسای اتحادیه های مصرف بخش تعاون و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی با حضور رئیس اتاق تعاون ایران، تشکیل و در خصوص ایجاد بازار تامین و توزیع مجازی کالا بحث و بررسی شد.
در این نشست به ضرورت ایجاد بازار تامین و توزیع مجازی و ایجاد ظرفیت بزرگتر پرداخته و جوانب آن مورد طرح و بررسی اعضا قرار گرفت.
بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران، با بیان اینکه تعاون بخش اجتماعی اقتصاد است، بیان داشت: بخش تعاون در بخش های تولید، توزیع، صنایع تبدیلی و موارد دیگر حضور دارد و با این زمینه توانایی با تعامل و همکاری بیشتر این بخش، باید زنجیره تامین ایجاد شود و از ظرفیت های فضای مجازی استفاده کرد.
رئیس اتاق تعاون ایران، پیش نیاز بهره گیری از فضای مجازی را در ۳ محور دانست و گفت: ادغام مجموعه های مشابه نظیر تعاونی ها، اتحادیه ها می تواند منجر به کاهش هزینه ها شود.
وی ادامه داد: ایجاد زنجیره ارزش در بخش تعاون و ایجاد یک شبکه فروش کالای تعاونی در فضای مجازی دیگر محورهای مورد نیاز در بهره گیری از فضای مجازی است.
عبداللهی در بخش دیگری از این گفتگو با استماع نظرات و پیشنهادات اعضای کمیسیون کشاورزی و مصرف اتاق تعاون، ایجاد کارگروهی برای بررسی محورهای مطروحه را پیشنهاد داد.
وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی تغییرات گسترده ای در زنجیره تولید، تامین و توزیع کالا و خدمات در عرصه های جهانی و بازارهای داخلی در حال انجام است و ضرورت همگام شدن با این تغییرات و تحولات بیش از قبل احساس می شود، از ایجاد زنجیره ارزش در بخش تعاون خبر داد.
وی در بخش دیگری از این گفتگو، رئیس اتاق تعاون ایران، تشکیل کنسرسیومی متشکل از اتحادیه ها و تعاونی های این حوزه را برای تعامل و همکاری بیشتر در راستای ایجاد بازار تامین و توزیع مجازی کالا را مطرح کرد.
در این نشست یکی از تولیدکنندگان با بیان دغدغه های تولید در راستای ایجاد این بازار در فضای مجازی گفت: فاصله میان تولید و مصرف وجود دارد و از این بابت تولیدکننده متضرر می شود. رئیس اتاق تعاون با استماع دغدغه های تولید، یادآور شد: در ایجاد بازار تامین و توزیع مجازی کالا، نقش اصلی به عهده بخش تولید است که تامین کننده کالای این بازار خواهد بود و این مهم منجر به رشد تولید و افزایش سود برای تولیدکنندگانا خواهد بود.
https://iccnews.ir/?p=6400