مدیرعامل اتحادیه تعاونیهای مصرف فرهنگیان سراسرکشور حضور نمایندگان بخش تعاون در ستاد تنظیم بازار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بخش تعاون با کمترین دریافتی از تسهیلات دولتی و بودجه مصوب، این آمادگی را برای تنظیم بازار حداقل ۱۰ قلم کالای اساسی مصرفی، حمل و نقل جاده ای، محصولات کشاورزی دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، محمد جلیلیان عضو هیات رئیسه و مدیرعامل اتحادیه تعاونیهای مصرف فرهنگیان سراسرکشور با بیان این مطلب گفت: تعاون به عنوان رکن دوم اقتصاد، در طول انقلاب و جنگ، عملا نقش موثری در تنظیم بازار کشور را به عهده داشته است. وی ادامه داد: در دوران بعد از جنگ نیز تعاونی ها به عنوان تامین کننده مواد اولیه برای ساخت و ساز نقش موثری داشته اند.
جلیلیان ابراز داشت: همچنین سهمیه های تولیدی کارخانجات که به صورت یارانه ای بود، توسط تعاونی ها صورت می گرفت. وی ادامه داد: با گذر زمان، نقش تعاونی ها کمرنگ و اقتصاد دولتی و خصوصی جایگزین شد و به عنوان یک رقیب سنتی قلمداد شده و جایگاه اقتصادی بخش مردمی تعاون در تنظیم بازار مغفول ماند.
این تعاونگر خاطر نشان کرد: در شرایطی که کشور دچار تحریم های ظالمانه است، تعاونی ها مانند گذشته با رسالت تعیین شده و بدون توجه و بهره گیری از رانت های ارزی و تخصیص های ارز کالای اساسی، نقش تنظیم بازار را با توجه به گستردگی بیش از ۶هزار فروشگاه در شبکه توزیع و مصرف به عهده گرفته و بدون حضور ناظران صرفا دولتی کار توزیع و تنظیم بازار صنفی را پررنگ تر انجام می دهد.
جلیلیان تصریح کرد: تصویب عضویت و حق رای اتاق های تعاون در ستاد تنظیم بازار در نشست اخیر وزیر محترم صمت با رئیس اتاق تعاون، نشانگر اهمیت و جایگاه تعاونی ها در اقتصاد است.
وی خاطر نشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری در دیداری که فعالان اقتصادی داشته اند و فرمودند که من اعتقاد زیادی به تعاونی ها دارم، مسئولان نیز توجه ویژه به رکن دوم اقتصاد داشته و نقش بخش تعاون را در برنامه هفتم توسعه و برنامه بودجه سال ۱۴۰۰ پررنگ تر ببیند.
https://iccnews.ir/?p=42612