تصویری

تفکیک وزارتخانه چاره اقتصاد نیست/ مجلس حسن اجرای قانون در دستگاهها را تعقیب کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، ماشاالله عظیمی دبیرکل اتاق تعاون ایران در نشست بررسی تفکیک وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور نمایندگان مخالف و موافق مجلس شورای اسلامی در گفتگوی تلفنی اعلام کرد: با ادغام غیرکارشناسی مخالف بودیم و با تفکیک غیرکارشناسی هم مخالفیم. عظیمی ادامه داد: جمعیت کارمند در دنیا یا باید با GDP سنجیده شود یا جمعیت کشور یا نسبت جمعیت کارمند به شاغل، آمارها تعداد وزارتخانه در سایر کشورها را نشان می دهد  به عنوان نمونه چین حدود 23، هند 29 و سویس7 وزارتخانه دارد. این فعال بخش تعاون ابراز داشت: باید…

دوشنبه, 8 مرداد, 1397 :: 9:08

کد خبر : 15264

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، ماشاالله عظیمی دبیرکل اتاق تعاون ایران در نشست بررسی تفکیک وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور نمایندگان مخالف و موافق مجلس شورای اسلامی در گفتگوی تلفنی اعلام کرد: با ادغام غیرکارشناسی مخالف بودیم و با تفکیک غیرکارشناسی هم مخالفیم.

عظیمی ادامه داد: جمعیت کارمند در دنیا یا باید با GDP سنجیده شود یا جمعیت کشور یا نسبت جمعیت کارمند به شاغل، آمارها تعداد وزارتخانه در سایر کشورها را نشان می دهد  به عنوان نمونه چین حدود ۲۳، هند ۲۹ و سویس۷ وزارتخانه دارد.

این فعال بخش تعاون ابراز داشت: باید توجه کرد که اندازه دولت باید تابعی از جریان و کیک اقتصاد آن کشور باشد. در شرایطی که بودجه جاری هزینه ای که ۹۰  درصد بودجه کشور را به خود اختصاص داد، بیشتر می شود و سهم کارهای عمرانی وخدمات سلامت و امنیتی، نگهداری و مرمت دارایهای عمومی شدیداً کاهش می یابد.

نماینده بخش تعاون در این گفتگو اقدام مجلس را مناسب ارزیابی کرد  و گفت: دلیل ندارد کشوری که اولویت های مهم تری داشته و مشکلات زیادی روی میز دارد آدرس غلط به مردم داده شود و هزینه ها را از جیب مردم جبران کند.

این مقام مسئول تعقیب حسن اجرای قوانین در دستگاهها را مجلس خواستار شد و تصریح کرد: در شرایط کنونی چاره اقتصاد ایران ادغام است نه تفکیک.

 

 

نظرات

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

::: تمام حقوق این سایت متعلق به اتاق تعاون ایران می باشد :::.