جم عزتی راد سرپرست معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی گفت: حضور استارت آپها و شرکتهای دانش بنیان در صنعت نمایشگاهی کشور به ویژه صنعت ساختمان در سال جاری تقویت شده و باید از این فرصت برای رونق تولید استفاده کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران،جم عزتی راد سرپرست معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی، در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بینالمللی صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نوزدهمین نمایشگاه بینالمللی صنعت ساختمان در محل نمایشگاههای بینالمللی برگزار شده است گفت: در این نمایشگاه ۹۵۰ شرکت داخلی و خارجی و ۱۱ کشور هم در این نمایشگاه حضور دارند.
وی ادامه داد: ۸۰ هزار متر مربع فضا در این نمایشگاه در اختیار شرکتهای داخلی و خارجی ساختمان قرار دارد.
مدیر عامل شرکت نمایشگاه بینالمللی ایران با اشاره به اینکه در این نمایشگاهها سعی شده است عرصه برای ارائه نوآوری و دیدگاههای جدید متخصصان صنعت ساختمان فراهم باشد گفت: ۹۵ درصد از مواد اولیه یا محصولات صنعت ساختمان در اختیار شرکتها و تولید گنندگان داخلی است و ما در این نمایشگاه سعی کردهایم از ۱۲۰ نفر بازرگان و تجار جهت صادرات و یا واردات محصولات صنعت ساختمان استفاده کنیم.
عزتی راد تصریح کرد: با اشاره به اینکه محصولاتی که در این نمایشگاه عرضه میشوند عبارت است از سنگهای تزئینی، سیمان، درب و پنجره و فولاد است که با صادرات این محصولات میتوانیم زمینههای توسعه صنعت ساختمان را هم فراهم کنیم.
وی از حضور شرکتهای دانش بنیان و استارتآپها در تمامی نمایشگاهها کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه در یک سال گذشته به حضور استارت آپها در تمامی نمایشگاهها تخصصی و عمومی بها داده شده است و این استارتآپها در کنار دانشگاهها هم میتوانند بیش از گذشته موفق باشند.
سرپرست معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی اظهار کرد: استفاده از تکنولوژیهای نو در بخش ساختمان برای اولین بار فراهم شده و ما میتوانیم با استفاده از این تکنولوژیها همچنین استفاده از استارت آپها در صنعت ساختمان کیفیت این صنعت را بیش از گذشته ارتقا دهیم.
حسین زاده به استفاده از B2B همچینین C2C در صنعت ساختمان اشاره کرده و گفت : عدم ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه باعث شده که در چند سال گذشته نتوانیم به دستاوردهای نوین دست یابیم اما میتوانیم از فرصتهای نمایشگاهها و استفاده از نوآوریها نوین در این عرصه گامهای بزرگی را برداریم.
سرپرست معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی با اشاره به اینکه تمامی نیازهای وارداتی کشورهای همسایه بررسی شده است گفت: حضور کشورهای مختلف در نمایشگاهها و بررسی نیازهای آنها زمینه ساز افزایش میزان صادرات محصولات میشود.
وی گفت: به طور مثال ایران بسیاری از محصولات تخصصی به ویژه در حوزه صنعت ساختمان را به کشور پاکستان صادر کرده است و پاکستان یکی از کشورهای هدف برای صادرات محصولات است.
عزتی راد اظهار کرد: با وجود آنکه قیمت بسیاری ازمحصولات در بسیاری از محصولات کشورهای خارجی بیشتر باشد اما به دلیل آنکه برخی از محصولات از جمله سیمان مشتریهای خاص خود را دارد همواره صادرات آن هم مطرح است.
سرپرست معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللیاظهار کرد: در نمایشگاههای تخصصی ۲۰۰ تا ۳۰۰ قرارداد با کشورهای خارجی برای صادرات محصولات داخلی منعقد شده است.
وی با اشاره به اینکه اتاق تعاون ایران مجری تخصصی برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان است گفت: خوشبختانه اتاق تعاون هر ساله نمایشگاه را به صورت حرفهای برگزار میکند و با توجه به اینکه نمایشگاه صنعت ساختمان در ایران به عنوان یکی از برندهای نمایشگاهی است و هر ساله شرکتهای بسیار قوی و داخلی در آن حضور دارند توانسته با استفاده از مدیران جوان خود نمایشگاه را برگزار کند.
عزتی راد با اشاره به اینکه گرههای صنعت و دانشگاه باز نشده است گفت: دولتمردان، نمایندگان، صنعتگران و دانشگاهیان باید همواره با استفاده از فناوریهای نوین همچنین توانمندیهای متخصصان جوان توجه کنند.
سرپرست معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی ادامه داد: در صنعت نمایشگاه نوآوریهای جدید مطرح کرده ایم و با ارائه محصولات جدید سعی کردهایم نیاز کشور را تامین کنیم .
وی گفت: با وجود آنکه ایران در تحریم است باید با استفاده از تولیدات داخلی خود بتوانیم تحریمهای ظالمانه را دور بزنیم و با استفاده از توان و تولیدات نیروهای جوان مانع خروج ارز از کشور شویم.
وی بیان کرد: سالانه ۶۰۰ رویداد نمایشگاهی در کشور برگزار میشود و باید هر ساله ارتباط صنایع تولید کنندگان و دانشگاهیان بیشتر از قبل شود.
https://iccnews.ir/?p=28509