دستورالعمل جدید تنظیم بازار در مورد محصولات پتروشیمی از سوی وزارت صمت به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، در این ابلاغیه آمده است: پیرو ابلاغیه شماره ۶۰ / ۱۱۲۵۸۶ مورخ ۱.۵.۹۷ موضوع دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی و با عنایت به طرح و بررسی دستورالعمل مذکور در یکصد و سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار (موضوع نامه شماره ۶۰ / ۱۴۹۶۰۲ مورخ ۱۹.۶.۹۹) دستورالعمل مذکور در جلسه ارائه و پس از استماع نقطه نظرات اعضا کارگروه تنظیم بازار، تصمیم زیر اتخاذ گردید.
«کلیات دستورالعمل مذکور تصویب و مقرر گردید، در جلسهای با مسئولیت دبیر خانه کارگروه تنظیم بازار در حضور اعضای کمیته تخصصی پتروشیمی و نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و سازمان تعزیرات حکومتی بررسی و دستورالعمل مذکور نهایی و با ابلاغ دبیر کارگروه تنظیم بازار لازم الاجرا خواهد بود.» در همین راستا طی نامه شماره ۶۰ / ۱۵۱۹۷۴ مورخ ۲۳.۶.۹۹ پیش نویس دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی برای اعضای کارگروه تنظیم بازار ارسال و پس از دریافت و بررسی نظرات در جلسات متعدد کارشناسی دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار و کمیته تخصصی پتروشیمی، دستورالعمل مذکور در چهل و نهمین جلسه کمیته مذکور نهایی گردید. محورهای راهبردی دستورالعمل مذکور شامل موارد زیر است:
۱) دستیابی به اهداف مندرج در اسناد بالادستی کشور (با تاکید بر قانون برنامه ششم و سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی)
۲) تدوین نقشه راه تنظیم بازار محصولات پتروشیمی
۳) مدیریت یکپارچه در حلقههای زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی
۴) تخصیص بهینه منابع، رفع انحصار و مقابله با ساختار غیررقابتی در بازار
۵) کمک به ایجاد ثبات در بازار محصولات پتروشیمی، حمایت و تقویت تولید در صنایع تکمیلی زنجیره پتروشیمی
۶) مدیریت عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی و اتکا به مکانیسم بازار در بستر شفاف بورسهای کالایی
۷) ایجاد شفافیت در معاملات، نظارت بر عرضه و تقاضا معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالایی
(برای مشاهده دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی اینجا کلیک کنید:
دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی
https://iccnews.ir/?p=42219