همکاری شرکتهای دانشبنیان ایرانی با تولید کنندگان و فعالان صنعت ساختمانی ، ارتقاء قابل توجه کیفیت این محصولات را در پی داشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران به نقل از خبرگزاری صداوسیما از مسکو، نمایشگاه بینالمللی صنعت ساخت و ساز در روسیه پس از یک هفته در حالی به کار خود پایان داد که شرکتهای ایرانی توانستند با کمک دانشبنیانها ، محصولاتی با کیفیت و قابل رقابت با نمونههای اروپایی عرضه کنند.
پاویون کشورمان در نمایشگاه بینالمللی صنعت ساخت و ساز روسیه که یکی از بزرگترین بخشهای نمایشگاه امسال را به خود اختصاص داده بود ، محصولاتی با کیفیت در زمینه شیرآلات ساختمانی ، سنگ و آجرنما ، رنگ و رزین ، لوله ، پلیکا و اتصالات را عرضه کرد که در این میان استفاده از توان و تخصص دانشبنیانها سهم بسزایی در ارتقاء کیفیت این مخصپلات داشت.
نمایشگاه بینالمللی صنعت ساختمان موسوم به «روسبیلد» ۹ الی ۱۲ اسفندماه جاری در محل نمایشگاههای بینالمللی مسکو برپا بود و اتاق تعاون ایران با مجموعهای از ۱۶ شرکت ایرانی ، بخشی از توان تخصصی در زمینه صنعت ساختمان را به نمایش گذاشت.
همکاری نزدیک دانش بنیانهای ایرانی با شرکتهای فعال در صنعت ساختمان کشورمان ، نتیجه مطلوب خود را نشان داد و محصولات ایرانی توانست نطر بسیاری از شرکتهای روسی را به خود جلب کند.
آندری میرونوف، مدیر شرکت سرمایهگذاری روستکنیک که برای عقد قرارداد همکاری با شرکتهای ایرانی به پاویون کشورمان آمده بود ، در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: تکنولوژی بهکار رفته در محصولات ایرانی با نمونههای اروپایی قابل رقابت و حتی بهتر است. این فعال اقتصادی روس افزود: یکی از ویژگیهای اساسی در محصولات ایرانی ، سازگاری با آب و هوای سرد روسیه است که در کنار قیمت مناسب ، بهترین انتخاب برای فعالان روسی حوزه ساخت و ساز خواهد بود. آندری دیمیتریف، مدیر برگزاری این نمایشگاه بینالمللی نیز در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما با استقبال از حضور پررنگ ایران در این نمایشگاه گفت : محصولات ایرانی کیفیت بسیار بالایی دارند. وی کیفیت مطلوب و قیمت مناسب را دو عامل اصلی در اقبال مشتریان و شرکتهای روسی به محصولات ایرانی برشمرد و افزود : در این نمایشگاه شاهد عقد قراردادهای همکاری بین شرکتهای دو کشور بودیم ، اما این تازه آغاز مسیر همکاری است. در حالیکه بیش از ۴۰۰ شرکت از ۱۵ کشور در نمایشگاه امسال حضور داشتند ، آنا پاویون جمهوری اسلامی ایران از پر بازدیدترین بخشهای نمایشگاه بود.
پس از آغاز جنگ بین روسیه و اوکراین ، بسیاری از شرکت های غربی به بهانه تحریمهای ضد روسی ، این کشور را ترک کردند. در این شرایط فرصتی کمنظیر برای شرکتهای ایرانی فراهم شده است تا با استفاده توانمندی دانشبنیانها ، محصولاتی با کیفیت را روانه بازار بزرگ روسیه کنند.
https://iccnews.ir/?p=56971