مروری بر اثرات و مزایای حضور در نمایشگاه ها در ابعاد داخلی یا خارجی بیانگر این واقعیت است که نمایشگاه یک بمب تبلیغاتی معتبر در جهان به حساب می آید و می توان با یک حضور برجسته و پر رنگ در آن، به توفیقات مهمی دست یافت. هدف از حضور در نمایشگاه در هر ابعاد داخلی و خارجی که باشد، با ارائه راهکارهای مختلف و خدمات نوین خود، منجر به تغییرات اساسی در بطن اقتصاد جامعه می گردد.
جذب اعتماد مشتریانی از نسل جدید و آشنایی آنان با برندها و کمپانی های بزرگ قدیمی از جمله این موارد است که زیرساختی مهم در گام های بعدی و توسعه فعالیت های اقتصادی محسوب می شود.
با این وصف یکی از مهم ترین دلایل حضور در نمایشگاه ها تثبیت جایگاه همچنین به دست آوردن جایگاه های هدفمند برای یک بنگاه اقتصادی است که این مهم می تواند تنها با یک نگاه جدی برای حضور هرچه آماده تر در نمایشگاه ایجاد شود.
با توجه به نیاز کشور روسیه به ایران و بالعکس، حضور در نمایشگاه Prod Expo 2022 فرصت مغتنمی است که فعالان اقتصادی با بهره گیری از آن بتوانند سطح مبادلات تجاری با این کشور را افزایش دهند.
نمایشگاه Prod Expo 2022 روسیه بزرگترین نمایشگاه محصولات غذایی و انواع نوشیدنی در روسیه و اروپای شرقی محسوب می شود. در این نمایشگاه طیف وسیعی از محصولات غذایی و نوشیدنی ها از محصولات رایج وارگانیک تا مواد غذایی حلال و محصولات غذایی برای سبک زندگی سالم ارائه می گردد.
هر ساله ۱۴ درصد محصولات با نوآوری های جدید ارائه شده و برای نخستین بار در نمایشگاه PROD EXPO عرضه می شوند.
یادآور می شود که انعقاد موافقت نامه موقت تجارت آزاد بین جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه اوراسیا فرصتی طلایی برای صادرکنندگان ایرانی است.
گفتنی است، از لحاظ وسعت پراداکسپو، بزرگترین نمایشگاه در خاک روسیه می باشد که همه ساله در مساحتی به وسعت صدهزار مترمربع و بیش از ۶۸۶۰۰ غرفه نمایشگاهی از ۷۳ کشور جهان توسط اکسپو سنتر وابسته به اتاق بازرگانی و صنعت فدراسیون روسیه در مرکز نمایشگاهی در قلب مسکو برگزار می گردد.
طبق بررسی های بعمل آمده توسط هلدینگ تحقیقاتی “رومیر”، پراداکسپو موثرترین ابزار بازاریابی برای شرکت هاست به نحوی که ۸۸ درصد غرفه داران این نمایشگاه اظهار نموده اند که با استفاده از خدمات ارائه شده در این نمایشگاه نظیر دریافت مشاوره، بازاریابی و بازار سازی برای محصولات تجاری، ثبت شرکت، برند، لوگو، ساخت تیزر به زبان روسی و تبلیغات در این کشور، به اهداف خود برای یافتن مشتریان و بازارهای جدید رسیده اند.
برگزاری نشست های مشترک با فعالان اقتصادی حوزه کشاورزی، برگزاری تورهای بازدید از فروشگاه ها و سایر مراکز تجاری همچنین تشکیل جلسات B2B با شرکتها و فعالان اقتصادی حوزه کشاورزی از دیگر مزایای این نمایشگاه محسوب می شود.
در این نمایشگاه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در سطوح مختلف از تولیدکنندگان و دارندگان فروشگاه های بزرگ زنجیره ای تا صاحبان رستوران ها و کافه ها از سر تا سر روسیه و سایر کشورها شرکت می کنند.
تجربه حضور در نمایشگاه ثابت کرده که از حضور در نمایشگاه Prod Expo معمولا شرکت کنندگان به اهداف مدنظر خود رسیده اند. چرا که پروداکسپو در حقیقت نقطه آغاز ارتباط با بازار محصولات غذایی روسیه و ورود به آن است.
گفتنی است به همت اتاق تعاون ایران و همکاری اتاق تعاون البرز، هیات تجاری- تخصصی موادغذایی و محصولات کشاورزی ۲۱-۱۷ بهمن ماه سالجاری جهت بازدید از سی امین نمایشگاه بین المللی تخصصی موادغذایی به کشور روسیه، اعزام می شود.
این هیات تجاری در راستای شناسایی رقبا و توسعه در مراودات تجاری با تشکل ها و شرکت های روسی، بررسی و امکان سنجی جهت بهره برداری از مرکز تجاری ایران در مسکو با توجه به تحولات اخیر منطقه و توافقات صورت گرفته همچنین آشنایی بیشتر با سلایق مصرف کنندگان و ادبیات کسب و کار در روسیه با چشم انداز صادرات محصولات تولید ایران، بهمن ماه سالجاری به کشور روسیه اعزام می شود.
شرکت در این رویداد در محل نمایشگاهی EXPO CENTER مسکو، فرصتی مناسب را جهت حضور تولیدکنندگان و بازرگانان محصولات مواد غذایی و کشاورزی فراهم ساخته و موجب ایجاد ارتباط با تجار آن کشور خواهد شد.
اتاق تعاون ایران، کلیه فعالان اقتصادی اعم از تولیدکنندگان و بازرگانان را جهت بهره برداری از این فرصت و ایجاد تعامل با تجار کشور روسیه دعوت می کند.
متقاضیان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۳۱۰۵۸۷ (امور بین الملل اتاق تعاون ایران) تماس حاصل نمایند.
https://iccnews.ir/?p=56381