مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی سراسر کشور گفت: از طریق آموزش و ترویج فرهنگ مصرف ماهی در رسانهها و برگزاری جشنوارهها، استفاده از آبزیان میان مردم فرهنگسازی شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران به نقل از خبرایران، علی الویری مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی سراسر کشور درگفتگو با خبرایران اظهارداشت: ماهیان گرمابی شامل ۴ نوع آمور، کپور، فیتوفاگ و فیتو فاگ بیگ هد میباشند که این نوع ماهیها در خارج از دریا و در استخرها پرورش پیدا کرده و در ۶ ماهه اول تولید و در ۶ ماهه دوم صید میشوند .
الویری تصریح کرد : این امر توسط ۳۲ شرکت تعاونی در سطح کشور و ۶۷۰۰ مزرعه و ۲۰ هزار نفر نیروی کار انجام میگیرد و سالانه ۲۰۰ هزار تن تولید سالانه داریم که از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار تن به کشورهای همسایه صادر شده و ۱۰۰ هزار تن دیگر در داخل کشور بصورت زنده و فرآوری شده در اشکال مختلف به فروش میرسد.
وی عنوان داشت: متاسفانه بدلیل شرایط بد اقتصادی مصرف اینگونه ماهیها در کشورمان کم است که ما برای افزایش قدرت خرید مردم نیاز به حمایت دولت داریم که از طریق آموزش و ترویج فرهنگ توسط رسانهها و همچنین برگزاری جشنوارهها، استفاده از آبزیان میان مردم فرهنگسازی شود.
الویری گفت: متاسفانه به دلیل افزایش هزینه ها ونبود دسترسی به موقع به نهاده ها مانند کود شیمیایی، ذرت، جو و کنجاله سویا مشکلات برای این صنعت به وجود می آید که نیاز به حمایت ارگانهای بالادستی را می طلبد تا با برطرف شدن مشکلات بتوانیم تولید را ادامه دهیم.
https://iccnews.ir/?p=60141